Az első sikeres léghajó terveit a magyar származású Schwarz Dávid készítette. Az ő terveit vásárolta meg Ferdinand von Zeppelin, aki híressé tette a léghajózást a világon. A róla elnevezett léghajótípusok voltak az első kereskedelmi személyszállító repülőeszközök. Abban az időben csak hidrogént használtak a léghajók feltöltésére, ami nagyon tűz- és robbanásveszélyes. Emlékezetes a Hindenburg katasztrófája, ami megtörte a léghajók sikeres pályáját.
Léghajóknak több alosztálya is, azaz típusa van. A levegőnél könnyebb gázzal töltött léghajók mellett hőléghajók is léteznek. Ezeknél a felhajtóerőt, a hőlégballonokhoz hasonlóan, kizárólag a meleg levegő adja. Ha egy hőlégballonra egy motort szerelünk egy légcsavarral, akkor már a hőléghajónak hívjuk. A képeken látható két különböző hőléghajó. Egy korai próbálkozás a magyar hőlégballonozás hőskorából (balra) és egy korszerű, angol gyártmányú (jobbra lent), ami magyar lajstromjellel repült.
A gázzal töltött léghajók néhány változatát a jobb oldali képen láthatod (jobbra fent). Magyarországon eddig csak hőléghajót lajstromoztak. Egyéb léghajók csak „vendégségben” jártak nálunk, aminek az oka a nagyon magas üzemeltetési költség.