Frissítették a ballonosok világranglistáját. A 2015-ös évben a japán Yudai Fujita, a tavalyi világbajnok áll az élen. Őt követi a svájci Stefan Zeberli ás a német Uwe Schneider.
Az első harmincban egy osztrák, 3 brazil, 2 cseh, 4 francia, 2 brit, 1 német, 2 litván, 1 luxemburgi, 1 holland, 1 orosz, 3 svájci és 7 amerikai van.
Hat magyar szerepel a listában: Török Sándor a 94., Végh Sándor a 153., Kardos Krisztián a 224., Tóth Mihály a 227., Konecsni János a 231. és Németh Zoltán a 263. Ezek a helyezések nyilván nem tükrözik a valóságot, aminek az lehet az oka, hogy az illetékesek nem küldték be az aktuális magyar ranglistákat…
A teljes lista itt érhető el.
Figyelemre méltó az utolsó mondatban olvasható véleményed és nyilvánvalóan igazad is van !
Tóth Misi öt éve Debrecenben volt (életében egyszer !!) világversenyen .Az ott elért eredménye – a szerzett pontjaitól,az elért helyezéstől függetlenül- a ranglista tekintetében ,úgy tűnik máig érvényben van , mivel azt a FAI a saját nyilvántartása szerint kezeli.
Talán még Kardos Krisztián helyezése ,illetve egyszeri szereplése hasonlítható Tóth Misiéhez .
Az összes többi magyar világranglista -szereplő az elmúlt években -mint tudjuk -részt vettek ugyan európai- ,vagy világversenyen ,illetve rangos ,vagy kevésbé rangos nemzetközi versenyen,viszont az ott szerzett pontjaikat ,vagy a külföldi szervezetek nem jelentették a FAI felé ,vagy a hazai szervezet nem ismerte el azokat .
Pedig értek ám el az elmúlt években figyelemre méltó eredményeket magyar pilóták ,nem is akármilyen színvonalú versenyeken, csak azok ilyen-olyan (adminisztratív ??? ) okok miatt elsikkadtak…
Ismerve a magyar élvonalbeli pilóták képességeit -talán több odafigyeléssel ,kicsit jobb menedzseléssel-sokkal előkelőbb helyen is állhatnának ezen a világranglistán .
A háttérben húzódó rosszízű torzsalkodások miatt egyenlőre jobbra nem is számíthatunk…sajnos.
Tóni! Ha az illetékesek továbbították volna a magyar ranglistákat, akkor mindenki, aki szerepel a magyar ranglistában, a világranglistán is szerepelne…
Ez nem torzsalkodás eredménye, hanem az elvállalt munka hiánya!
Értem, Zoli !
Természetesen ezt is hiányolom!
A torzsalkodást azért említettem ,mert annak bűze már áthatja az egész magyar repülősportot és cseppet sem vigasztal engem -mint ballonost – , hogy más szakágak is bűzlenek.
Korábban leírtam már ,hogy néhányan -öregek – azért vagyunk még itt ,mert imádunk repülni.
Versenyezni szerettünk ugyan, viszont komoly eredményekre -hatékony szponzor hiányában – igazából soha nem törekedtünk.
Egy dolgunk maradt még : jókat repülni leendő utódaink társaságában és ,ha igénylik ,valamint támogatókat is sikerül szerezniük a jövőben ,akkor igyekszünk megtanítani őket versenyezni.
Viszont egyre több növendéktől hallom ,hogy őket egyáltalán nem ambícionálja a versenyzés ebben a légkörben .
Versenyzés hiányában viszont a ballonsport ,meg fog halni!
A ballonozás nem csak örömrepülésből áll.
Az „utasröptetés” valójában egy nem szívesen használt, kitörölt kifejezés a szótárunkból .
A kereskedelmi repülésnek- tömeges igény nélkül- még a kultúrája sem alakult ki.
Egyet azonban leszögezhetünk: ha egy -egy sportbemutató alkalmával néha magunkkal viszünk érdeklődőket , úgynevezett „örömrepülésre” ,az ehhez szükséges készségszintű gyakorlatot csakis a versenyzés során szerezhetjük meg !
Fordítva nem működik !
Hobbistából, „bizsuból ” még soha nem született „ékszer” !
és zárásként még valami:
A versenyzés a fiataloké, az utódok nevelése pedig az öregek feladata kell legyen , bennünket is öregek neveltek.
Kék eget , puha leszállást !
Tonypilot